Premier Estate Management, una dintre cele mai renumite companii de consultanță rezidențială, explică pentru Bucharest Real Estate Club principalele tendințe care vor defini piața în perioada următoare:

Spații de locuit mai mari și o preferință clară pentru unitățile cu terasă mare mare, curte sau zonă verde. Cumpărătorii tind, de asemenea, să caute mai mult spațiu dedicat muncii, cum ar fi o cameră suplimentară pentru a fi transformată în spațiu de birouri. Spațiile de locuit mai mari înseamnă o creștere a calității vieții, dar și un preț mediu semnificativ mai mare al tranzacțiilor.

Tranzacțiile durează mai mult, deoarece datele arată că ne confruntăm cu o întârziere în procesul de luare a deciziilor cumpărătorilor. Dacă tranzacția medie dura aproximativ 65 de zile, în prezent nu este rar să vezi cumpărători care caută o casă timp de 6 luni și proprietăți cu o poziționare corectă a prețului care să fie vândute în peste 100 de zile. Mai mult timp petrecut pe piață înseamnă, de asemenea, mai multe cheltuieli de marketing pentru proprietari, brokeri și dezvoltatori.

Unii văd oportunitatea în incertitudine, dar nu se așteaptă o schimbare majoră a prețului pentru următoarele 6-12 luni. Piața rezidențială din România era sănătoasă din punct de vedere structural înainte de criză. Cu un preț mediu de 1.355 EUR / mp și 1.376 EUR / mp pentru noul segment, prețurile rezidențiale nu au urmat aceeași evoluție rapidă a veniturilor românilor. Odată ce efectul emoțional și oboseala crizei sanitare actuale vor trece, se așteaptă ca prețurile să revină pe o cale de creștere.

Piața se va confrunta cu schimbări. O parte din tendințele actuale sunt aici pentru a rămâne, întrucât un amestec între munca la birou și telemuncă va deveni o rutină, cumpărătorii vor căuta mai mult spațiu, spațiile verzi vor fi la mare căutare și cumpărătorii vor fi gata să plătească mai mult pentru un nivel de viață mai bun. (sursa: Bucharest Real Estate Club)